Studentlitteraturs logga inUse logga
  • Dela på Facebook
  • Dela på Twitter
  • Dela på Linkedin
  • Dela på Delicious
  • Dela på Linkedin
 
 

Detta är en gammal version av dokumentet!


Nytta: Stärkt varumärke

Vissa interaktiva produkter exponerar också ett varumärke. De ger användaren en direkt upplevelse av varumärket, till skillnad från produkter som saknar interaktivitet som broschyrer, radio- och TV-program1. Om en biljettautomat är krånglig, så upplevs tjänsteleverantören som krånglig. Om användaren misslyckas genomföra ett köp på en e-handelssajt så upplevs tjänsteleverantören som ogästvänlig. Interaktiva produkters användningskvalitet är alltså en del av marknadsföringen2.

 

Noter

1 Här avses alltså ej interaktiv TV.
2 User Interface Engineering kallar detta för “direct-experience branding” och bet­onar det höga värdet av god interaktivitet framför rena reklambudskap som de kallar “indirect-message branding”. se www.uie.com
 
 

Kommentera

Författare

Bild på författareb Johan BerndtssonBild på författareb Ingrid DominguesBild på medförfattaren Julia LagerstedtBild på medförfattaren EmmaBild på medförfattaren Peter JantzenBild på medförfattaren Johannes KarlssonBild på medförfattaren Monika AnderssonBild på medförfattaren Nina LBild på medförfattaren Anders BjörkBild på medförfattaren Jens FredholmBild på medförfattaren Jonas EngkvistBild på medförfattaren Lotta UlfströmBild på medförfattaren Anne RostedBild på medförfattaren Maria KareliussonBild på medförfattaren EmelieBild på medförfattaren Charlotte BjörkBild på medförfattaren Malin FabbriBild på medförfattaren Maria SjödinBild på medförfattaren gustavjonssonBild på medförfattaren Marcus RehnBild på medförfattaren Angelica SvanerBild på medförfattaren Magnus WigrupBild på medförfattaren Jorge BerdejaBild på medförfattaren HenrikBild på medförfattaren fredric landqvistBild på medförfattaren Helene CarlsonBild på medförfattaren peter erhardBild på medförfattaren Rolf greenBild på medförfattaren Aurora KarlssonBild på medförfattaren HelenaBild på medförfattaren BjörnBild på medförfattaren Peter Kråik

Senaste ändringar

Facebook

Twitter (@anvandbarhet)

 
Creative Commons-licens

Användbarhet i praktiken - wiki by Ingrid Dominques/Johan Berndtsson is licensed under a Creative Commons Erkännande-IckeKommersiell 3.0 Unported License. Based on a work at anvandbarhet.se.